Portal Web
CAValencià ESCastellano
Identifica't

Seu electrònica

No hay subtitulo

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Carpeta Ciutadana
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Anotacions en el registre
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances municipals
    • Sessions de Junta de Govern Local
    • Sessions de Ple
    • Perfil de contractant
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Sol·licitud de consulta de documents a arxiu
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents
    • Pagament electrònic

Altes i Canvis de Domicili en el Padró d'Habitants.

Descripció
El Padró Municipal d'Habitants és el registre administratiu que acredita la residència i el domicili dels veïns i les veïnes d'un municipi.

Tota persona que visca a Espanya està obligada a inscriure's en el Padró d'Habitants del municipi en el qual residix habitualment.

Qui visca en diversos municipis haurà d'inscriure's únicament on habite durant més temps a l'any.

Els/les menors d'edat no emancipats tindran el mateix empadronament que els seus progenitors/progenitores, els seus tutors/tutores, representants legals, o persona a qui autoritzen.

Les persones amb discapacitat podran realitzar tots els tràmits padronals sense necessitat de representant, excepte quan, excepcionalment, s'haja nomenat un/a representant judicial, que haurà d'acreditar esta circumstància.

La inscripció en el Padró d'Habitants implicarà la baixa del municipi de procedència amb la mateixa data de l'alta.
Finalitat
Tràmit per a sol·licitar l'alta (inscripció) o el canvi de domicili en la base de dades del Padró d'Habitants de Dénia.
Qui ho pot presentar
  • Les persones majors d'edat, tant espanyoles com estrangeres, que vulguen fixar la seua residència en el municipi, i les menors que acrediten estar emancipades.
  • Les persones que representen a menors d'edat, o a persones amb discapacitat quan, excepcionalment, s'haja nomenat representant per resolució judicial.
  • Els qui representen a terceres persones, acreditant-ho per qualsevol mitjà vàlid en dret (poder notarial general, poder notarial específic per al tràmit d'empadronament, resolució judicial o resolució administrativa de tutela, acolliment, etc.).
Terminis de Presentació
Durant tot l'any
Presentació

PRESENCIAL

En l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Dénia (OAC)

Plaça de la Constitució nº 10

Amb cita prèvia que podrà sol·licitar en el següent enllaç:

OAC Dénia. Oficina Virtual Ajuntament de Dénia (denia.es)

En les altres formes previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

ONLINE

A través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Dénia.

Òrgan Gestor
OFICINA D’ATENCIÓ CIUTADANA – PADRÓ D’HABITANTS I CENS
Termini de resolució
Màxim tres mesos. En el tràmit presencial, si la documentació és la correcta, la inscripció serà immediata.
Efecte del silenci Administratiu
Desestimatori
Recursos
Recurs potestatiu de reposició, en el termin d'1 mes, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte, o bé recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos davant el Jutjat Contenció Administratiu, amb l'advertiment que aquest últim no podrà interposar-se fins la resolució expressa o la desestimació pressumpta del de reposició.
Normativa bàsica
  • Llei 7/1985 de Bases de Règim Local (text consolidat).
  • Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals, aprovat pel RD 1690/1986 i normes complementàries del Consell d'Empadronament (text consolidat).
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (text consolidat).
  • Resolució 29 d'abril de 2020, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró Municipal (BOE 2 de maig de 2020).
  • Resolució de 3 de febrer de 2023, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es modifica la de 17 de febrer de 2020. (BOE 8 de febrer de 2023).
Pagament de taxes
Tràmit gratuit .
Informació Addicional
ALTES I CANVIS DE DOMICILI DE MENORS
En tots els supòsits es presentarà el Llibre de Família o Certificat de Naixement.

ALTES PER NAIXEMENT:
-Es tramitaran d'ofici per comunicació de l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
-També es podran tramitar de manera anticipada d'acord amb la informació que apareix en estes instruccions.
 
EMPADRONAMENT AMB LES DOS PERSONES PROGENITORES: la fulla padronal (Annex I) es firmarà per les dos. Si el tràmit el realitza una d'elles, adjuntarà autorització de l'altra (Annex II).
En el tràmit online totes les firmes han de ser electròniques.

EMPADRONAMENT AMB UNA SOLA DE LES PERSONES PROGENITORES:
1. Quan no hi ha separació o divorci o no existix encara resolució judicial que es pronuncie sobre la guarda o custòdia: la fulla padronal (Annex I) es firmarà per les dos persones progenitores, o s'aportarà autorització de la que no conste en el full padronal (Annex II).
Quan excepcionalment no es puga disposar de la firma de les dos, la sol·licitant adjuntarà declaració responsable (Annex III), per a justificar la impossibilitat de poder obtindre-la.
En el tràmit online totes les firmes han de ser electròniques.
 
2. Quan existix resolució judicial sobre la guarda i custòdia:
-Guarda i custòdia compartida: s'empadronarà en el domicili que fixe la resolució de la guarda i custòdia. Si no fixa el lloc d'empadronament, s'aportarà prova documental que existix mutu acord, o resolució judicial que expressament es pronuncie sobre l'empadronament. Juntament amb la resolució judicial s'emplenarà la declaració responsable que esta resolució està en vigor (Annex IV).
En el tràmit online totes les firmes han de ser electròniques.

Important: En la guarda i custòdia compartida no es realitzarà la inscripció fins que no s'aporte algun dels documents citats: resolució judicial o mutu acord.

-Guarda i custòdia atribuïda a una persona progenitora: correspon la inscripció a qui té atribuïda la guarda i custòdia. Juntament amb la resolució judicial de guarda i custòdia, s'emplenarà declaració responsable que esta resolució està en vigor (Annex IV).
En el tràmit online totes les firmes han de ser electròniques.

ALTES DE MENORS EN DOMICILI DIFERENT AL DE LES PERSONES PROGENITORES:
S'adjuntarà autorització per a l'empadronament amb tercera persona (Annex V).
La persona amb la qual s'empadrona serà qui firmarà el full padronal (Annex I).
En el tràmit online totes les firmes han de ser electròniques.

MENORS TUTELATS O EN ACOLLIMENT:
La representació s'acreditarà mitjançant l'aportació de la resolució judicial o administrativa corresponent.


JUSTIFICANTS DE L'HABITATGE:

ACREDITACIÓ DE LA PROPIETAT: Si en el rebut de l'IBI la persona interessada consta com a titular, no serà necessari presentar justificant, es comprovarà d'ofici per l'Ajuntament. En cas contrari s’aportarà qualsevol d'estos documents: escriptura de propietat,  nota simple, certificat de l'Oficina del Cadastre...

CONTRACTE D'ARRENDAMENT en vigor per a ús de residència habitual, juntament amb l'últim rebut de lloguer.

FACTURA SUBMINISTRAMENT AIGUA DE L'HABITATGE. Els justificants de pagament del banc no són vàlids al no poder identificar-se l'adreça de l'empadronament.

SI NO ÉS PROPIETARI/A NI DISPOSA DE CONTRACTE D'ARRENDAMENT presentarà l'autorització de la persona propietària, arrendadora o usufructuària (Annex VI),  juntament amb còpia del seu document d'identitat.


IMPORTANT: 

Els documents d'identificació personal han d'estar en vigor. No s'admetran els documents caducats.

En la tramitació online els annexos que es presenten han d'estar firmats electrònicament per totes les persones que intervenen en el tràmit.

En les sol·licituds presentades per correu postal totes les firmes han de ser originals.

Idioma dels documents: es podran presentar en els dos idiomes oficials, valencià i castellà, si es presenten en un altre idioma s'aportarà una traducció realitzada pel consolat corresponent o per un/a traductor/a jurat/a.

Si té algun dubte l'ajudarem a través de l'email oac@ayto-denia.es o telefonant-nos al telèfon 96 575 95 55.

S'INFORMA QUE LA FALSEDAT EN LES DADES O DOCUMENTS APORTATS POT SER CONSTITUTIVA DE DELICTE.
Documentació relacionada
00. Solicitud alta / cambio de domicilio

00. Sol·licitud alta / canvi de domicili

01. Anexo I-Hoja inscripción padronal

01. Annex I-Full inscripció padronal

02. Anexo II-Autorización entre progenitores

02. Annex II-Autorització entre progenitors/res

03 .Annex III-Empadronament amb un/a progenitor/a

03. Anexo III-Empadronamiento con un/a progenitor/a

04. Anexo IV-Vigencia guarda y custodia

04. Annex IV-Vigència guarda i custòdia

05 Annex V-Menors amb persona no progenitora

05. Anexo V-Menores con persona no progenitora

06 Anexo VI-Autorización empadronamiento vivienda

06. Annex VI-Autorització empadronament habitatge

Nivell d'identificació del sol·licitant
Documents a Presentar
Documentación requerida
Sol·licitud alta / canvi de domicili
Sol·licitud per a realitzar l'alta o el canvi de domicili en el Padró d'Habitants.
Annex I-Full inscripció padronal
Formulari per a recollir les dades de totes les persones interessades en l’alta/canvi de domicili, així com les firmes dels/de les que són majors d’edat. En la tramitació online totes les firmes han de ser electròniques.
Document acreditatiu d'identitat
DNI, Passaport, Targeta Identitat Estranger/a, Certificat Inscripció Registre Unió Europea (al no incloure fotografia s'adjuntarà passaport), obligatori per a majors de 14 anys. Si son menors de 14 i ja disposen dels documents hauran d’aportar-los.
Llibre de família / Certificat de naixement
Documents obligatoris per a menors de 14 anys.
Justificants de l'habitatge
Escriptura de propietat, nota simple, últim rebut de l’IBI, certificat de l’Oficina del Cadastre… -Contracte d’arrendament en vigor per a ús de residencia habitual.
Factura subministrament d'aigua de l'habitatge
Es presentarà tant si l’habitatge és de propietat com de lloguer. Els justificants de pagament del banc no són vàlids al no poder identificar-se l’adreça de l’empadronament.
Últim rebut de lloguer pagat
Es presentarà l'últim rebut de lloguer pagat del mes en curs.
Poder Notarial
Si intervé com a representant, presentarà poder notarial general o específic per a l'empadronament.
Resolució Judicial/Administrativa
Per a menors sota tutela, persones amb discapacitat o per a qualsevol altra circumstància que la requerisca.
Annex II-Autorització entre progenitors/res
Recull l’autorització d’una persona progenitora a favor de l’altra en cas de menors. En la tramitació online totes les firmes han de ser electròniques.
Annex III-Empadronament amb un/a progenitor/a
Declaració responsable que firma el/la progenitor/a quan no hi ha resolució judicial sobre la guarda i custòdia, autorització judicial sobre el domicili, ni consentiment mutu. En la tramitació online la firma serà electrònica.
Annex IV-Vigència guarda i custòdia
Els estrangers que abandonen el país sol·licitaran la baixa mitjançant l'imprès de sol·licitud general juntament amb la fotocòpia del passaport o tarjeta de residencia.
Annex V-Menors amb persona no progenitora
Autorització de les persones progenitores a favor d’una tercera per a empadronar a menors. En la tramitació online totes les firmes han de ser electròniques.
Annex VI-Autorització empadronament habitatge
Formulari que firma la persona propietària, arrendatària o usufructuària de l'habitatge per a autoritzar l’empadronament. En la tramitació online totes les firmes han de ser electròniques.
Altres documents
Documents que considere oportú aportar al tràmit.
  • Tramitació Registre Electrònic
  • Tramitació Presencial
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
    • Actuacions administratives automatitzades
  • Informació d'interés
    • Política de privacitat
    • Política de cookies
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Ajuntament de Dénia
  • Plaça de la Constitució, 10 · 03700 Dénia
  • 965 780 100
  • oac@ayto-denia.es
  • www.denia.es