Portal Web
CAValencià ESCastellano
Identifica't

Seu electrònica

No hay subtitulo

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Carpeta Ciutadana
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Anotacions en el registre
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances municipals
    • Sessions de Junta de Govern Local
    • Sessions de Ple
    • Perfil de contractant
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Sol·licitud de consulta de documents a arxiu
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents
    • Pagament electrònic

Reclamació, queixa o denúncia de consum

Descripció
Procediment de reclamacions, queixes i denúncies per conflictes sorgits en una relació de consum per a la seua mediació en l'OMIC.
Finalitat

És objecte d'este procediment facilitar l'exercici dels drets dels consumidors i usuaris del municipi de Dénia, per la qual cosa és requisit estar empadronat en aquesta població.

EXCLUSIONS:

  • S'exclouen d'este procediment les reclamacions contra empreses turístiques, que seguiran el tràmit que s'indica en el seu propi procediment. Sent empreses turístiques: 
    • Les d'allotjament (establiments hotelers, apartaments turístics, campaments de turisme, allotjament turístic rural).
    • Restauració (restaurants, bars i cafeteries).
    •  Agències de viatges.
Qui ho pot presentar
Ser persona física o jurídica que adquirix, utilitza o gaudix, com a destinatari final, béns, servicis, activitats o funcions, qualsevol que siga la naturalesa jurídica dels qui els produïsquen, venguen, presten o distribuïsquen.

EXCLUSIONS: No tindran la consideració de consumidors i usuaris les persones físiques o jurídiques que no es constituïsquen en destinataris finals, sinó que adquirisquen, emmagatzemen, utilitzen o gaudisquen béns o servicis amb la finalitat d'integrar-los en l'organització o exercici d'una activitat empresarial, professional o de prestació de servicis, inclosos els públics.
Terminis de Presentació
No hi ha termini específic
Presentació
Telemàtica en Seu electrònica de l'Ajuntament de Dénia o presencial en l'oficina OAC.
Òrgan Gestor
Oficina d'Atenció i Informació al Consumidor
Termini de resolució
90 dies
Efecte del silenci Administratiu
No procedeix
Recursos
No cap recurs administratiu, contra la resposta de la part reclamada.
Normativa bàsica
  • Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries (B.O.E 30/11/07)
  • Llei 1/2011, de 22 de març, de la Generalitat Valenciana, d'Estatut de Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 6487, de 24/03/2011)
  • Decret 77/1994, de 12 d'abril, del Govern Valencià, pel qual es regulen les fulles de reclamacions dels consumidors i usuaris de la Comunitat Valenciana (DOGV Núm. 2249, de 20/04/1994)
  • Llei orgànica 5/2006, de 10 d'abril, de Reforma de la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.
  • Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.
  • Llei 1/2011, de 22 de març, de la Generalitat Valenciana, d'Estatut de Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana
Informació Addicional
Després del registre de la reclamació, l'OMIC sol·licitarà mediació a la part reclamada perquè esta considere una de les següents possibilitats:
- Acceptar la pretensió del reclamant.
- Oferir alguna altra solució amistosa que puga satisfer a totes dues parts.
- Comunicar a esta oficina si es troba adherit a un sistema de resolució de conflictes en matèria de consum.
- Sotmetre la controvèrsia al dictamen de la Junta Arbitral de Consum de la Generalitat Valenciana
Una vegada es reba resposta de la mediació es comunicarà al reclamant el seu resultat perquè actue en conseqüència.
Documentació relacionada
Solicitud reclamación consumo

Solicitud reclamación consumo

Nivell d'identificació del sol·licitant
Documents a Presentar
Documentació / Documentación requerida
Sol·licitud reclamació consum
Sol·licitud de reclamació consum
Documentació justificativa de la reclamació
Documentació que acredite la relació de consum o els fets que s'exposen (factura, tiquet, contracte, pòlissa segur, etc.)
  • Tramitació Registre Electrònic
  • Tramitació Presencial
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
    • Actuacions administratives automatitzades
  • Informació d'interés
    • Política de privacitat
    • Política de cookies
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Ajuntament de Dénia
  • Plaça de la Constitució, 10 · 03700 Dénia
  • 965 780 100
  • oac@ayto-denia.es
  • www.denia.es