Portal Web
CAValencià ESCastellano
Identifica't

Seu electrònica

No hay subtitulo

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Carpeta Ciutadana
    • Dades del padró d'habitants
    • Anotacions en el registre
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
    • El meu Calendari fiscal
  • Gestió de tributs
    • Rebuts
    • Multes
    • Objectes tributaris
    • Liquidacions
    • Crear autoliquidació
    • Domiciliacions
    • Fraccionar o ajornar deute
    • Obtenció de documents tributaris
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances municipals
    • Sessions de Junta de Govern Local
    • Sessions de Ple
    • Perfil de contractant
    • Calendari fiscal
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Sol·licitud de consulta de documents a arxiu
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents
    • Pagament electrònic
    • Pagament de deute en voluntària, amb dades del rebut.
    • Sol·licitud de beneficis fiscals
    • Alta de recursos
    • Cita prèvia

Ajuda per a despeses d'habitatge en propietat a persones amb un nivell de renda baix

Descripció
Ajuda de caràcter social, adreçada a afavorir  econòmicament els veïns del municipi de Dénia amb un nivell de renda baix, per a col·laborar amb les despeses del seu habitatge en propietat.
Finalitat
L'objecte d'estes ajudes és fer costat econòmicament als veïns del municipi de Dénia amb escàs nivell de renda, per a col·laborar en les seues despeses unides a l'habitatge habitual.
Qui ho pot presentar
Amb caràcter general, podran ser beneficiàries d'esta ajuda les persones físiques que complisquen els requisits previstos en la convocatòria anual.
Terminis de Presentació
10/10/2024 00:00:00 - 23/10/2024 23:59:00
Presentació
Les sol·licituds es presentaran a través dels mitjans electrònics establits per a això en la seu electrònica de l'Ajuntament, o per qualsevol dels procediments establits en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

També es podran presentar presencialment en les oficines de l'OAC situades en plaça de la Constitució núm.10 de Dénia, per a això hauran de sol·licitar cita prèvia.
Òrgan Gestor
Junta de Govern Local
Termini de resolució
3 mesos
Efecte del silenci Administratiu
Desestimatori
Recursos
Contra la resolució d'aprovació definitiva d'estes ajudes, podrà interposar-se recurs de reposició en el termini d'un mes des de la seua publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant l'òrgan jurisdiccional contenciós administratiu,
Normativa bàsica
- Bases i convocatòria anual de l'Ajuda Econòmica Familiar per a despeses unides a l'habitatge, per a persones amb nivel de renda baix.

- Llei 38/2003,General de Subvencions, de 17 de novembre.

- Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei de subvencions i ordenança general reguladora de la concessió de subvencions en l’Ajuntament de Dénia (BOP Alacant núm. 113 de 13-06-2014).

- Pla Estratègic Municipal de Subvencions.
Informació Addicional
Amb caràcter general, podran ser beneficiàries d’aquesta ajuda les persones físiques que complisquen els requisits previstos en la present convocatòria i que no estiguen incurses en alguna de les causes de prohibició per a accedir a la condició de persona beneficiàries establides en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei General de Subvencions.

A més hauran de complir els requisits següents:

1. La persona sol·licitant de l’ajuda ha de ser la propietària de la vivienda habitual i titular del rebut de l’IBI. En cas de no coincidir la sol·licitant de l’ajuda i el subjecte passiu de l’IBI, com en el cas de separació, divorci o defunció del seu titular, s’haurà d’acreditar la titularitat i el pagament efectiu de l’IBI per part de la persona sol·licitant.

2. Les persones sol·licitants de l’ajuda, així com la resta de persones que formen la unitat familiar, no poden ser titulars cadastrals de cap altre bé immoble de caràcter urbà en tot el territori nacional, excloent-se el garatge i/o traster de la vivienda habitual.

3. Les persones sol·licitants de l’ajuda han de mantindre la residència efectiva en el domicili objecte de l’ajuda, per a això hauran d’estar empadronades en aquest domicili.

4. El valor màxim cadastral de l’habitatge habitual serà de 33.400 €.

5. Les persones sol·licitants hauran d’estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i de la seguretat social, així com no tindre deutes pendents amb la Hisenda Local.

6. Els ingressos íntegres anuals de totes les persones que formen la unitat familiar o de convivència, no podran superar els límits que a continuació es relacionen:

Nombre de persones empadronades en l’habitatge i límit d’ingressos:

. De 1 a 2 persones IPREM 2024 X 2,33 = 16.800 €
. De 3 a 4 persones: IPREM 2024 X 2,68 = 19.320 €
. Més de 4 persones IPREM 2024 X 3,23 = 23.520 €

La renda familiar serà el resultat de sumar les rendes de tots els membres que componen la unitat familiar, que es calcularà sumant les quantitats que figuren en la casella 435 (BI general) més la casella 460 (BI estalvi) de les seues declaracions de l’IRPF de l’any 2023.

Criteris per a determinar la renda de la unitat familiar, es consideren membres de la unitat familiar:

•    Els cònjuges no separats legalment, els fills menors de 26 anys que visquen a casa, amb excepció dels menors d’edat que amb el consentiment dels pares, visquen independents d’aquests i els fills majors de 26 anys si es tracta de persones amb discapacitat física, psíquica i sensorial igual o superior al 33 %, subjectes a la pàtria potestat que conviuen en el domicili familiar i no perceben cap mena d’ingrés. 

•    En els casos de divorci o separació legal dels pares, no es considerarà membre computable aquell d'ells que no convisca amb la persona sol·licitant de l'ajuda. No obstant això, i també per als supòsits de viudetat del pare o la mare, sí tindrà la consideració de membre computable, si és el cas, el nou cònjuge o la persona unida per anàloga relació afectiva, encara sense estar legalitzada tal situació com a parella de fet, la renda d’aquesta persona s’inclourà dins del còmput de la renda familiar.

En cas de custòdia compartida, es consideraran membres de la unitat familiar aquells que convisquen en el domicili objecte de la present ajuda. Per a això aportaran acord o resolució per la qual s’establisca el règim de custòdia compartida i un certificat d’empadronament.

Quantia de l'Ajuda:
L'import de l'ajuda econòmica familiar per a despeses unides a la vivenda serà de 130 € per a cada unitat familiar. Només es concedirà una ajuda per vivienda.

Junt amb la sol·licitud s’acompanyarà la documentació següent:
  • Manteniment de tercers degudament emplenat, s’aportarà l’original, llevat que haja sigut aportat en ocasions anteriors, cas en què caldrà indicar el procediment en el qual va ser aportat.
  • Si fora el cas, llibre de família, escriptura de propietat, acceptació d’herència i adjudicació d’herència, etc. i/o documents que acrediten la titularitat sobre el bé immoble objecte de l’ajuda.
Únicament, en el cas de DENEGAR EXPRESSAMENT a l’Ajuntament a recaptar la documentació electrònicament, s’aportarà:

a) Declaració de l’IRPF de l’exercici 2023 de totes les persones membres de la unitat familiar majors d’edat o menors que perceben ingressos.
En el cas que no haguera tingut obligació de presentar la declaració de la renda, haurà de presentar certificat negatiu amb la informació fiscal.
Si algú dels membres computables per al càlcul de la renda no haguera generat ingressos amb retenció de l’IRPF en 2023, la situació econòmica haurà d’acreditarse mitjançant presentació de certificat de la vida laboral i certificat d’ingressos econòmics o nòmines expedit per l’empresa ocupadora corresponent a l’any 2023.
Per a les persones sol·licitants que no residien al país l’any 2023 o que no tingueren cap activitat econòmica en aquest any, certificat de la vida laboral i certificat d’ingressos o nòmines corresponents al 2024.

La falta de presentació davant l’Administració Tributària de la declaració de l’IRPF per algun dels membres de la unitat familiar que estiguen obligats per la legislació vigent serà motiu de denegació de l’ajuda.

b) NIF, NIE o passaport de les persones sol·licitants i altres membres de la unitat familiar.

c) Certificat d'estar al corrent amb la Seguretat Social.

d) Certificat d'estar al corrent amb l’Agència Tributària.

e) Certificat d'estar al corrent amb la Hisenda Local 


f) Certificat de béns dels membres de la unitat familiar emés pel Cadastre.
Documentació relacionada
1. Solicitud ayuda gastos vivienda

Solicitud de la ayuda económica familiar para gastos unidos a la vivienda

1. Sol·licitud ajuda despeses habitatge

Sol·licitud d'ayuda econòmica familiar per a despeses unides a l'habitatge

2. Bases convocatòria 2024

3. Solicitud alta o modificación de datos bancarios

3. Sol·licitud alta o modificació de dades bancàries

Poder de representación

Otorgamiento de la representación para realizar trámites con el Ayuntamiento de Dénia

Nivell d'identificació del sol·licitant
Documents a Presentar
Documentació/Documentación requerida
Sol·licitud
Sol·licitud d'ajuda econòmica familiar per a despeses unides a l'habitatge per a persones amb baix nivell de renda
Manteniment de tercers
Sol·licitud alta o modificació dades bancàries
La solicitud esta fuera de plazo
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
    • Actuacions administratives automatitzades
  • Informació d'interés
    • Política de privacitat
    • Política de cookies
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Ajuntament de Dénia
  • Plaça de la Constitució, 10 · 03700 Dénia
  • 965 780 100
  • oac@ayto-denia.es
  • www.denia.es