Portal Web
CAValencià ESCastellano
Identifica't

Seu electrònica

No hay subtitulo

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Carpeta Ciutadana
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Anotacions en el registre
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances municipals
    • Sessions de Junta de Govern Local
    • Sessions de Ple
    • Perfil de contractant
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Sol·licitud de consulta de documents a arxiu
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents
    • Pagament electrònic

Llicència de divisió horitzontal, complex inmobiliari o innecessarietat

Finalitat
Obtindre l'autorització per a la constitució de complex immobiliari, divisió horitzontal o declaració de no necessitat d'una finca.
Qui ho pot presentar
Persones físiques (particulars), persones jurídiques privades (empreses, societats, associacions, entitats) i comunitats de béns propietaris o promotors de les obres.
La persona interessada podrà sol·licitar-ho directament o a través de representant, adjuntant l'imprés d'atorgament de representació degudament emplenat. 
Estan obligats a tramitar telemàticament les seues sol·licituds amb certificat electrònic els següents subjectes (Art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques):
-    Les persones jurídiques.
-    Les entitats sense personalitat jurídica.
-    Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria. 
Les persones físiques podran triar si realitzen la tramitació amb certificat electrònic o presencial.
Presentació
- De manera telemàtica: a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Dénia.

- De manera presencial: en l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), situada en la Plaça de la Constitució, 10.

Així com en els termes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, segons el cas.
Òrgan Gestor
Control Urbanistic i Serveis Generals
Termini de resolució
El termini màxim de resolució és de dos mesos, sempre que s'haja presentat la documentació completa en els registres oficials. (Art. 240.1 del Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, TR LOTUP).
Efecte del silenci Administratiu
No procedeix
Recursos
Les resolucions seran susceptibles de Recurs Potestatiu de Reposició en el termini d'1 mes o directament Recurs contenciós administratiu en el termini de 2 mesos, des de la notificació.
Normativa bàsica
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Text Refós la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge de la Comunitat Valenciana, aprovat per Reial decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, (TRLOTUP)
- Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Sòl i Rehabilitació Urbana.
- Llei 49/1960, de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal.
Pagament de taxes
Segons ordenança fiscal: Per llicències de constitució o modificació de Complex Immobiliari i Divisió Horitzontal, una quota fixa de  220€, més 23€ per cada element privatiu resultant. Així mateix, la Declaració de no necessitat de llicència de Complex Immobiliari o Divisió Horitzontal una quota fixa de 220€.
Informació Addicional
*En cas que es precise la realització d'obres que materialitzen físicament la divisió objecte de l'autorització sol·licitada, hauran d'obtindre prèviament llicència d'obres o declaració responsable segons el cas i aportar fotocòpia de la resolució d'atorgament o indicar en el certificat tècnic, el número d'expedient o la data de presentació de la sol·licitud corresponent. 

*En cas d'obres antigues, el certificat tècnic justificarà la seua antiguitat i si és el cas, la situació de fora d'ordenació.

*L'autorització de divisió horitzontal o declaració de la seua no necessitat, no eximix de la necessària comunicació de la divisió respectiva al Cadastre i de les obligacions tributàries que incumbixen l'obligat conforme a la normativa d'aplicació.

* L'alçament topogràfic actualitzat de la finca georeferenciada (incloent llistat de coordenades dels seus vèrtexs segons sistema de referència ETRS 89 O.T.M. – Fus 31), en format PDF (amb indicació de l'escala) i en format GML, firmat per tècnic competent i visat pel Col·legi Oficial corresponent (o acompanyat de declaració responsable per a presentació de documentació tècnica no subjecta a visat obligatori), en el qual consten les preexistències i determinacions de l'ordenació urbanística vigent, així com els següents paràmetres: 
a) Superfície bruta, neta i de cessió de la parcel·la (si és el cas)
b) Límits de la finca actual representant-se els elements naturals i constructius existents
c) Límits de les finques proposades
d) Límits de la finca frontal delimitant:                      
d.1.       L'ample del camí actual
d.2.       L'ample del vial previst en el planejament
d.3.       L'ample resultant després de la cessió, en el seu cas.
Documentació relacionada
1. Impreso de solicitud división horizontal

Solicitud Licencia división horizontal, complejo inmobiliario o innecesariedad

2 Imprés declaració responsable del tècnic

Imprés declaració responsable del tècnic

2. Impreso declaración responsable del técnico

Impreso de declaración responsable del técnico

3. Poder de representación

Impreso de otorgamiento de representación para realizar trámites con el Ayuntamiento de Dénia

Nivell d'identificació del sol·licitant
Documents a Presentar
Documentació/Documentación requerida
Sol¿licitud Licencia divisió horitzontal,complex inmobiliari o no necessitat
Imprés llicència d'autorització administrativa per a divisió horitzontal o declaració de la seua no necessitat
Justificant d’abonament de les taxes
Memòria tècnica o Esborrany de l'escriptura
Memòria tècnica o Esborrany de l'escriptura corresponent, descriptiva de la divisió horitzontal objecte d'autorització municipal o declaració de la seua no necessitat.
Declaració responsable del tècnic
Document de declaració responsable del tècnic signada (cal descarrega-ho previament)
Nota simple del Registre de la propietat
Nota simple actualitzada del Registre de la propietat de la finca
Plànols actual i proposat
Plànols: cadastral, d'emplaçament, planta, alçat (o fotografies) i secció, on es reflectisca l'estat actual i el proposat.
Alçament topogràfic actualitzat
Alçament topogràfic actualitzat de la finca georeferenciada (incloent llistat de coordenades dels seus vèrtexs segons sistema de referència ETRS 89 O.T.M. – Fus 31), en format PDF (amb indicació de l'escala), firmat per tècnic competent i visat
GMLs estat actual
GMLs estat actual Fitxers GML sistema de referència *ETRS 89 – Fus 31
GMLs estat proposat
GMLs estat proposat Fitxers *GML sistema de referència *ETRS 89 – Fus 31
Certificat de compliment de la normativa
Certificat de compliment de la normativa vigent immoble a dividir
Projecte tècnic o memoria tècnica
Projecte tècnic o memoria tècnica redactada per tècnic competent
Altres documents addicionals
Altres documents addicionals que considere necessaris sempre que no apareguen en el llistat anterior
  • Tramitació Registre Electrònic
  • Tramitació Presencial
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
    • Actuacions administratives automatitzades
  • Informació d'interés
    • Política de privacitat
    • Política de cookies
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Ajuntament de Dénia
  • Plaça de la Constitució, 10 · 03700 Dénia
  • 965 780 100
  • oac@ayto-denia.es
  • www.denia.es