Portal Web
CAValencià ESCastellano
Identifica't

Seu electrònica

No hay subtitulo

  • Menu
Seu electrònica
✕
  • Carpeta Ciutadana
    • Dades personals
    • Dades del padró d'habitants
    • Anotacions en el registre
    • Expedients
    • Bústia de notificacions electròniques
    • Portafirmes
    • Documents
  • Publicacions Oficials
    • Oferta pública d'ocupació
    • Tauler d'anuncis i edictes electrònics
    • Ordenances municipals
    • Sessions de Junta de Govern Local
    • Sessions de Ple
    • Perfil de contractant
  • Tràmits
    • Catàleg de tràmits
    • Subscripció o baixa de notificacions electròniques
    • Presentació de documentació a expedients en tràmit
    • Sol·licitud de consulta de documents a arxiu
    • Oficines d'assistència de registre
    • Validació de documents
    • Pagament electrònic

Llicències d'obra major

Descripció
Solicitar la llicència d'obra major per a les obres subjectes a este règim.
Finalitat

Obtindre la llicència per executar les obres solicitades. Són les següents:

a)            Obres d'edificació, construcció i implantació d'instal·lacions de nova planta (obres d'edificació de nova construcció)

b)            Ubicació de cases prefabricades i instal·lacions similars, ja siguen provisionals o permanents.

c)            Reformes d'edificis i locals que modifiquen l'estructura portant del mateix (intervencions sobre els edificis existents, sempre que alteren la seua configuració arquitectònica, entenent per tals les que tinguen caràcter d'intervenció total o les parcials que produïsquen una variació essencial de la composició general exterior, la volumetria, o el conjunt del sistema estructural, impliquen augment d'edificabilitat o tinguen per objecte canviar els usos característics de l'edifici).

d)            Les actuacions d'intervenció sobre edificis, immobles i àmbits patrimonialment protegits o catalogats, que tinguen transcendència patrimonial de conformitat amb la normativa de protecció del patrimoni cultural.

e)            La construcció de preses, basses, obres de defensa i correcció de llits públics, vies públiques o privades i, en general, qualsevol tipus d'obres o usos que afecten la configuració del territorio

f)            Resta d'obres que per la seua entitat no puguen sol·licitar-se a través de llicència d'obra menor o declaració responsable.

Qui ho pot presentar
La persona interessada, siga titular o no de l'immoble on es pretenen les obres, directament o a través de representant, adjuntant l'imprés d'atorgament de representació degudament emplenat.

Estan obligats a tramitar telemàticament les seues sol·licituds amb certificat electrònic els següents subjectes (Art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques):

-              Les persones jurídiques.

-              Les entitats sense personalitat jurídica.

-              Els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca col·legiació obligatòria.

Les persones físiques podran triar si realitzen la tramitació amb certificat electrònic o presencial.
Terminis de Presentació
Pot sol·licitar-se durant tot l'any.
Presentació

- De manera telemàtica: a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Dénia.

- De manera presencial: en l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC), situada en la Plaça de la Constitució, 10.

  • Amb cita prèvia preferiblement: dilluns, dimecres i divendres de 9:00 a 14:00 h. (última cita 13.30 h.)  dimarts i dijous de 9:00 a 17:00 h. (última cita 16.30 h.)
    Pot demanar la cita en la web municipal OAC Dénia. Ofina Virtual Ajuntament de Dénia - Cita prèvia - Sol·licitud Cita prèvia (denia.es), telefonant a  l'OAC núm. 96 646 70 09,  o per email: oac@ayto-denia.es.

    Si l'agenda de cites no s'ajusta a les seues necessitats, ens pot telefonar al núm. indicat.

- Així com en els termes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, segons el cas.

 

Òrgan Gestor
Control Urbanístic i Serveis Generals
Termini de resolució
Serà de dos mesos, sempre que s'haja presentat la documentació completa en els registres oficials. (Art. 240.1.b) del TRLOTUP)), ampliat a tres mesos, en cas de llicències d'intervenció que afecten elements amb protecció histórica-artística.
Efecte del silenci Administratiu
Desestimatori
Recursos
La Resolució és susceptible de recurs potestatiu de reposició en via administrativa, a interposar en el termini d'1 mes o bé, directament, recurs contenciós administratiu en el termini de 2 mesos. (Articles 123 i 124 de la Llei 39/2015 quant al recurs de reposició, i article 46 de la Llei 29/1998 quant al contenciós-administratiu)
Normativa bàsica
-Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
-Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge (TRLOTUP)
-Reial decret legislatiu 7/2015 de 30 d'Octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana.
-Ordenança reguladora de les llicències urbanístiques i ambientals, declaracions responsables, comunicacions prèvies i altres actes urbanístics municipals.
Pagament de taxes
TAXES: 0,9% PEM* > 100 € ICIO: 3,7% PEM* *PEM: és el Pressupost d'Execució Material, o pressupost de les obres sense IVA. Les ordenances fiscals establixen els preus mínims per al càlcul del PEM.

Reducció del 25% de la taxa si s'aporta certificat de conformitat d' entitat colaboradora de la Administració Municipal en la verificació de les actuacions urbanístiques (ECUVs)
Informació Addicional
1.- En relació a la possibilitat de sol·licitar la llicència aportant certificat d'ENTITATS COL·LABORADORES DE L'ADMINISTRACIÓ MUNICIPAL EN LA VERIFICACIÓ DE LES ACTUACIONS URBANÍSTIQUES (ECUVs) (Acord plenari de 25 de juliol de 2024):
- Des del 26 de juliol de 2024, s'amplien les possibilitats de certificació de les *ECUVs a Dénia, ampliant-les a les de tipus B, relatives a verificar el compliment, pel projecte i altra documentació tècnica, de la normativa urbanística i el planejament urbanístic, amb el que les seues possibilitats d'actuació són les més àmplies possibles, entre les previstes en la normativa aplicable.
-Actuacions urbanístiques presentades amb certificat de *ECUV: Exclusió de l'obligatorietat de sol·licitar Informe municipal previ, que passa a ser voluntari en estos supòsits, a partir de l'1 de juliol de 2024.
No obstant això, es recomana la seua sol·licitud prèvia a la llicència d'obra major, ja que permet obtindre informació municipal sobre el règim urbanístic de la parcel·la, possibles cessions dotacionals a tramitar prèviament a les llicències i declaracions responsables, afeccions sectorials que requerisquen pronunciaments previs d'altres Administracions o Àrees municipals i condicions d'urbanització.
-Obres tramitades amb certificat ECUV -llicències i declaracions responsables-: es reduïx en un 25% la taxa a abonar per a actuacions urbanístiques d'obres que vinguen certificades per ECUVs.
-Ocupacions tramitades amb certificat ECUV -llicències i declaracions responsables-: es reduïx en un 50% la taxa d'ocupacions quan s'aporte certificat de la ECUV acompanyat de la documentació preceptiva, a través de la qual s'acredite que tant l'edificació com la urbanització, s'ajusten a la/s llicencia/s i autorització/és preceptiva/s.

2.- Tràmits previs a la presentació de la llicència d'obra, entre altres:
a.- Sol·licitud d'Informe Municipal Previ obligatori abans de sol·licitar al M.I Ajuntament qualsevol llicència o declaració responsable d'obra major per a actuacions aïllades en sòl urbà (enllaç)), llevat que vagen acompanyades de certificat ECUV –i en este cas este informe municipal serà potestatiu-. Transcorregut un mes des de la seua presentació amb la documentació completa, podrà presentar-se la sol·licitud de l'obra major.
b.- Sol·licitud de certificat o informe municipal de compatibilitat urbanística en cas d'activitats i espectacles, conforme a la normativa corresponent -llevat que s'haja sol·licitat informe municipal previ, que en tal cas es pronunciarà sobre este extrem- (enllaç)
c.- Tramitació del procediment de gestió urbanística d'actuacions aïllades quan la parcel·la estiga afectada per cessions dotacionals (enllaç) –vials previstos en el planejament vigent etc-. 
d.- En el cas d'obres en zones amb alguna afecció sectorial:
L'interessat haurà d'aportar juntament amb la llicència d'obres, els següents informes/autoritzacions previs/es necessaris per a la concessió de la llicència: 
-    Informe del Servici Municipal d'Arqueologia quan l'obra es pretenga en zona arqueològica.
-    Informes i autoritzacions administratives prèvies d'altres Administracions amb transcendència directa (per a obres en el domini públic, Declaració d'Interés Comunitari (DIC) en Sòl no Urbanitzable, Autoritzacions de Ports, de Costes, de Carreteres o de la Conselleria de Cultura segons de la Llei de Patrimoni Cultural Valencià 4/98).
Això amb independència de la necessària obtenció d'altres autoritzacions concurrents a la llicència d'obra (i a l'aportació de la qual quedarà la llicència condicionada), com les concedides per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer- zones d'afecció, abocaments-, etc.

3.- Respecte a les obres majors vinculades a activitats i espectacles: amb caràcter general la tramitació de tots dos procediments es realitzarà de manera paral·lela i resolució conjunta en el procediment d'activitats i espectacles. No obstant això, en cas d'optar per l'atorgament previ de la llicència d'obra, haurà de presentar-se “document d'inversió” (instrument públic notarial, o document subscrit davant el Secretari de l'Ajuntament o funcionari en qui delegue, a través del qual, qui tinga la responsabilitat civil de l'immoble, assumisca la plena responsabilitat de les conseqüències que pogueren derivar-se de la tramitació de l'obra amb caràcter previ a l'activitat o espectacle). ( model document ACÍ)

3.- En cas que l'obra requerisca urbanització, haurà d'aportar memòria o projecte d'urbanització, per a dotar a la parcel·la de condició de solar, així com el fiançament per import del 100% del cost d'estes obres, com s'indica en l'Annexe explicatiu documentació de Llicència d'Obra Major. En cas que incloga enllumenat, el Projecte d'Urbanització haurà d'incloure el pressupost de l'enllumenat públic i també es presentarà com a document independent Annex tècnic d'Enllumenat. Així mateix, en els supòsits en què procedisca, es presentarà en document independent l'Annex tècnic de depòsit estanc (o depuradora d'aigües residuals en sòl no urbanitzable)

Els criteris per a la instal·lació de depòsits estancs consten en l'informe del Departament de Medi Ambient i Activitats que poden consultar ACÍ

RECOMANACIONS PER A LA PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS:

-Agrupar la documentació al màxim possible, evitant aportar projectes per plans i documents separats. És recomanable agrupar almenys documentació gràfica en un arxiu i documentació escrita en un altre. O bé tot el projecte en un arxiu. La finalitat és reduir el nombre d'arxivaments en l'expedient.
-Incloure en el projecte pla de justificació urbanística amb esquema de superfícies computables (ombreig o acolorit) on es diferenciarà:
 *interior, exterior, coberta, pèrgoles i edificació auxiliar
 *actual, reformada i ampliada en casos d'edificació existent
 *soterranis / planta baixa (en planta i secció) en casos de desnivell en parcel·la.
VORE art. 14 OMCU 
Documentació relacionada
01. Solicitud de licencia de obra mayor

01. Sol·licitud de llicència d'obra major

Anexo explicativo documentación Lic. Obr Mayor

Anexo explicativo documentación Licencia Obra Mayor

Annexe explicatiu documentació Llic. Obra Major

Annexe explicatiu documentació Llicència Obra Major

Declaració responsable tècnic

Declaración responsable técnico

Model document d' inversió

Model document d' inversió

Modelo documento de inversión

Modelo documento de inversión

Poder de representación

Impreso de otorgamiento de representación para realizar trámites con el Ayuntamiento de Dénia

Nivell d'identificació del sol·licitant
Documents a Presentar
Documentació / Documentación a aportar
Imprés sol.licitut obra major
Imprés de sol.licitut d'obra major amb totes les dades i signat (cal descarrega-ho previament)
Certificat de conformitat de l’ECUV
Certificat de conformitat de l’ECUV, en cas d’haver optat per aquesta possibilitat.
Justificant d’abonament de les taxes
Autoliquidació i justificant d’abonament de les taxes (0,9% PEM, mínim de 100 €). Per amés informació vore document descarregable ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Projecte técnic de les obres
Projecte tècnic de les obres (en un únic document màxim 100MB o més en el seu cas). Per a més informació vore document descarregable ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Levantamiento topográfico actualizado
Alçament topogràfic actualitzat amb verificació municipal, en format pdf, ETRS 89 O.T.M. – Fus 31. Per a més informació vore document descarregable ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Arxiu en format gml
Arxiu en format gml (Sistema de referència: ETRS89, projecció UTM i fus 30) de la parcel·la neta o subparcel·la
Estudi de gestió de residus –EGR-
Estudi de gestió de residus –EGR-. Per a més informació vore document descarregable ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Declaració responsable del técnic
Document de Declaració responsable del tècnic (cal descarregar-ho previament)
Nota simple del registro actualitzada
Nota simple actualitzada del registre de la propietat de la parcel·la o de l’edificació on se sol·iciten les obres.
Qüestionari Estadística Edificació i Vivenda
Qüestionari de l’Estadística de l’Edificació i Vivenda, degudament emplenat.
Gestió urbanística de la parcel·la
Gestió urbanística de la parcel·la en el seu cas: Cal aportar còpia de la resolució acceptació cessions o indicar el número d’expedient o data de registre d’entrada en l’apartat “Actuacions prèvies” de la sol.licitud.
Projecte d’obres d’urbanització
Projecte d’obres d’urbanització, en cas d’urbanització simultània a l’edificació. Per a més informació vore document descarregable ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Annex enllumenat públic al projecte d’urbanització
Annex tècnic d’enllumenat públic al projecte d’urbanització. Per a més informació vore document descarregable ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Annex tècnic evacuació d’aigües residuals
Annex tècnic relatiu a l’evacuació d’aigües residuals: sistema d’abocat zero, depòsit estanc o depuradora d’oxidació total. Per a més informació vore document descarregable ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Fiançament de les obres d'urbanització o reurbanització
Fiançament d’urbanització simultània a l’edificació per import del 100% del seu cost (o de reurbanització). Per a més informació vore document descarregable ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Documentació activitat o espectacle relacionat
Documentació relativa a l’activitat o espectacle relacionat: Número d’expedient o data del registre d’entrada de presentació, si és el cas, o document d’inversió. Per a més informació vore document descarregable ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Informes i Autoritzacions sectorial
Informes i Autoritzacions administratives sectorials prèvies: Domini Públic, Declaració d'Interés Comunitari, Ports, Cultura, Costes, etc. Per a més informació vore document descarregable ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Justificant d’abonament del ICIO (3,7% PEM)
Autoliquidació i justificant d’abonament del ICIO (3,7% PEM). Per a més informació vore document descarregable ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Aceptació de la direcció facultativa
Aceptació de la direcció facultativa. Document en pdf signat per tècnic competent.
Projecte d’execució visat
Projecte d’execució visat, acompanyat, potestativament, de declaració responsable per a inici de les obres en un mes des de la presentació, conforme a l’article 11.1.b) de la LOFCE. Vore ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Estudi o Estudi Bàsic de Seguretat i Salut
Estudi o estudi bàsic de seguretat i salut si és el cas de conformitat amb el que es preveu en el RD 1627/97.
Autorització tala d’arbratge
Autorització del Departament de Medi Ambient per a la tala d’arbratge.
Projecte d'Infraestructura Comuna de Telecomunicacions
Projecte d’infraestructura comuna de telecomunicacions firmat pel tècnic competent i visat pel corresponent Col?legi Oficial quan siga exigible de conformitat amb el RD Llei 1/1998. Vore ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ.
Altres autoritzacions concurrents
Altres autoritzacions concurrents si és el cas: Confederació Hidrogràfica del Xúquer, etc. Vore ANEXE EXPLICATIU DOCUMENTACIÓ
Anexe instal·lació de grua
Si la intervenció porta aparellada la instal·llació de grua, es presentarà com a annex amb la documentació exigida per aquesta Ordenança i la seua normativa específica (també es pot presentar posteriorment com a llicència d’obra menor).
IAE constructor
Fotocòpia de l'últim rebut de l'I.A.E. del constructor (Epígraf 501.1) o en cas d'estar exempt del pagament, alta en l'IAE del Constructor i certificat d'exempció de l'Agència Tributària.
Altres documents addicionals
Altres documents addicionals que considere necessaris sempre que no apareguen en el llistat anterior
  • Tramitació Registre Electrònic
  • Tramitació Presencial
  • Sobre la Seu
    • Titularitat
    • Normativa
    • Calendari i còmput de terminis
    • Data i hora oficial
    • Relació de serveis electrònics
    • Cartes de serveis
    • Actuacions administratives automatitzades
  • Informació d'interés
    • Política de privacitat
    • Política de cookies
    • Certificats electrònics
    • Sistemes d'identificació
    • Interrupcions del servei
    • Sistemes de signatura
    • Enllaços d'interès
  • Ajuda
    • Preguntes freqüents (FAQs)
    • Ajuda de la Seu
    • Avís legal
  • Usabilitat
    • Inici
    • Accessibilitat
    • Mapa web
Ajuntament de Dénia
  • Plaça de la Constitució, 10 · 03700 Dénia
  • 965 780 100
  • oac@ayto-denia.es
  • www.denia.es